SPRGSML: Hvad er den mest effektive trningsform?

RSS

Jeg vil gerne i form her efter ferien. Hvilken form fortrning skal jeg vlge for hurtigst at f resultater og hvor meget skal jegtrne for at det giver noget?

Anna Camilla Jrgensen

 

Kre Anna Camilla

Hvad der er den bedste trningsform og hvor meget man skaldyrke af den for at f resultat, afhnger af en rkke faktorer. Hvad vil duopn med trningen? Hvad er dit udgangspunkt? Hvad er dine kropslige erfaringer?Hvor meget bevger du dig i din dagligdag? Hvor meget tid har du til trning?
Som udgangspunkt er den mest effektive trningsform, den der giver dig deresultater du vil have og den som du kan lide at udfre. Hvis jeg skal give etoverordnet rd, s er det godt at vlge noget trning, der giver dig styrke,balance og udholdenhed og s noget trning, der fr pulsen hjt op.
Der ermange forskellige mder at trne styrke, balance og udholdenhed og mangemder at trne konditionen. Den mest simple mde er ved at g i ettrningscenter og f lavet et program der passer til dig. En anden mde er atg p jagt i junglen af tilbud du fr fra idrtsforeninger, aftenskoler,private trningssteder og fitnesscentre og prve en masse forskelligetrningsformer af. Og vlg s det du bedst kan lide.
St tid af til trning 2-4gange om ugen og srg for at bevge dig nok til dagligt. S dkkes degrundlggende behov for bevgelse og belastning, som kroppen skal udsttes forfor at virke bedst. Hvis du s har specielle behov som hvis du fx har en skadeeller har en hrd arbejdsdag, gerne vil bestige et bjerg eller du vil havebedre kropsholdning, s kan du med fordel f lavet en trningsplan og ikke bareet program. En trningsplan er en plan over fx 6 mneder hvor det fremgrhvordan du skal trne for at f et specifikt resultat eller hvor en trner flger dig og tilpasser planen lbende.


Forrige indlæg Næste indlæg

  • Birgitte Nymann