Du spiser mere af det end du tror. Og det har en vrre virkning end du lige kan mrke.

RSS
Op igennem 1990'erne og 00'erne blev vi mega fedtforskrkkede. S forskrkkede at nogle stadig ikke har rystet angsten for det fede af sig. Fedtforskrkkelsen skabte et nyt problem. For nr der nu ikke skulle vre fedt til at give maden smag, hvad skulle s vre smagsgiveren? Hvem kunne vikariere og klare jobbet p en mde, s vi stadig fandt velbehag ved maden, nr den nu var fedtfattig eller lige frem fedtfri?

I dag betaler mange prisen for de forrige rs fedtforngtelse. Overspisning, trthed, smerter, vskeophobninger, kolesteroludfordringer, blodtryksproblemer, overvgt, udmattelse, blodsukkerproblemer, insulinresistens, fordjelsesproblemer, hovedpine, mavefedt, eksem, hudproblemer og hormonelle forstyrrelser. Alle disse symptomer er der flere og flere af os, der har fet eller har udviklet.

En af de ndringer, jeg ser hjlper de fleste med ovenstende symtpomer (og mange andre symptomer), er ved at udelukke raffineret sukker fra kosten. Sukkeret er kommet snigende ind i kosten alle vegne, fordi der jo skal vre noget, der giver smag, nr fedtet ikke er der.
Vi er sukker-glade som aldrig fr. Og der er ikke en begivenhed, der ikke fejres med sukkerorgier (jeg generaliserer, det ved jeg, men du forstr, er jeg sikker p!).
Mange er blevet sukkerafhngige. Hvor det sde stads er styrende.
Er det dig, der bestemmer hvornr du spiser sde sager, eller er det de sde sager, der bestemmer?

Og al sukkeret gr ogs maven stor og tyk - og fordjelsen drligere og alt muligt andet, som du kan se herover.
Der er s mange symptomer, som jeg har set forsvinde fra mine kursisters kroppe, nr de fr styr p sukkertrangen.

Men det handler jo ikke bare om at holde op med at spise sukker.
Det hander ogs om at finde ud af hvorfor du spiser s meget af det.

Hvis du vil ndre vaner, skal du arbejde med rsagen til dine probelmer istedet for bare at fikse symptomerne.
Du skal fjerne din sukkertrang. Du skal finde rsagen til at din fordjelse er trg. Du skal finde ud af hvorfor du ikke prioriterer tid til at trne regelmssigt. Og s videre.

Hvis du vil af med din sukker-overspisning, er det ikke nok bare at stoppe med at spise de sde sager. For s havde du jo gjort det. 
Det er nemmere at lade slikket, kagerne og kiksene vre, nr du ikke har lyst.

S hvorfor har du s stor en sukkertrang? Ved du det?

P mit nye online kursus: Spis og trn maven flad
lrer jeg dig hvorfor maven bliver stor og tyk af at du spiser for meget sukker. Og hvordan du lynhurtigt ndrer vaner og fr synlige resultater.
Vi starter d. 22. april. 
Ja, det er 2. pskedag. 
Men der skal du heller ikke i gang med at ndre kost eller noget som helst andet der. Der skal du bare i gang med at konsumere al intromaterialet.Og gr dig klar. Forberede dig. For den strste del af successen bag at komme godt fra start ligger i forberedelsen. Og s skal du i gang ugen efter. S du har god tid. 

Book din plads p holdet nu. Og kom godt fra start d. 22. april 2019. Ls mere mere om indholdet her.


Forrige indlæg Næste indlæg

  • Birgitte Nymann